• هویج و چشم
 هویج یک خوراکی بسیار مهم برای سلامتی است اما به

خاطر مقدار بالای بتاکاروتن، همچنین ویتامین های A، C، B1، B2، B3، B6، B9، E و K و مواد معدنی نظیر پتاسیم، منیزیوم، آهن، کلسیم و فسفر برای بینایی بسیار عالی و بی نظیر خواهد بود. به طوری که کمبود ویتامین A دربدن می تواند موجب شب کوری گردد. به علاوه، این ریز مغذی ها به پیشگیری از آب مروارید و استحاله ماکولای چشم مرتبط با افزایش سن نیز کمک می کند.

جالب است بدانید که اگر هویج را از عرض برش دهیم ساختاری مشابه چشم انسان دیده می شود. در واقع، خطوطی شبیه مردمک و عنبیه وجود دارد.  

هویج را می توان به شکل پخته و خام مصرف کرد و یکی از مزایای آن در هنگام پختن این است که خواص آنتی اکسیدانی برای سیستم بینایی را از دست نمی دهد. به علاوه، هویج مقدار قابل توجهی هیدرات کربن و فیبرهای غذایی دارد که فاقد چربی های اشباع و کلسترول است. همچنین هویج کم کالری است و خوراکی ایده آلی برای کنترل وزن نیز محسوب می شود.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 10 مرداد 1394برچسب:طب سنتی ,, | 22:44 | نویسنده : اعضای فعال کانون |
هندوانه از مشهورترین محصولات تابستانی است که علاوه بر خاصیت نشاط آوری آن، و فواید زیادی برای بدن دارد.
 
کارشناسان تغذیه برای این محصول هفت فایده برشمرده اند که عبارتند از: 1 – پیشگیری از سرطان به ویژه سرطان پروستات به دلیل این که دارای مواد آنتی اکسیدان به خصوص لیکوبن به عنوان دشمن سلول های سرطانی و عامل تقویت استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان است.
برای حفظ درصد بالای آنتی اکسیدان هندوانه باید آن را در دمای اتاق نگهداری کرد.
2 – هندوانه سرشار از ویتامین سی است، که بخش دفاعی بدن و فعالیت ذهن را تقویت نموده و باعث می شود فرد به بیماری مبتلا نشود که به همین دلیل محصولی ارزشمند برای کودکان است، همچنین به علت دارا بودن ویتامین "ای" برای سلامتی چشم بسیار مفید است. 


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 7 مرداد 1394برچسب:سلامتی ,خواص هندوانه, | 22:41 | نویسنده : اعضای فعال کانون |

با مصرف 7 وعده میوه و سبزی،عمر طولانی تری داشته باشید.با مصرف 7 وعده میوه و سبزی،عمر طولانی تری داشته باشید

پژوهشگران اسپانیایی اعلام کردند که بیشتر مردم تلاش می کنند 5 وعده میوه و سبزیجات در روز مصرف کنند، اما نتایج تحقیقات جدید تأثیر مصرف 7 وعده میوه و سبزیجات را در افزایش طول عمر ثابت کرده است. تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور متوسط هفت بار در روز میوه و سبزیجات می خورند یک سال بیش از سایرین زندگی می کنند. این تحقیقات همچنین نشان داده است که خوردن میزان زیادی از میوه و سبزیجات بدن را نسبت به بیماری های قلبی محافظت می کند.

محققان در دانشکده سلامت عمومی مرکز ثبت اطلاعات سرطان در گرانادا با بررسی 25 هزار و 682 هزار مورد مرگ و میر بین 451 هزار و 151 نفر در یک دوره 13 ساله به این نتایج جدید دست یافته اند.




ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 3 اسفند 1393برچسب:طول عمر ،خواص سبزیجات،سلامت بدن, | 15:53 | نویسنده : اعضای فعال کانون |

راز طول عمر چیست؟، طول عمر، عمر، عمر طولانی، افزایش عمر

آیا تاکنون از خودتان پرسیده اید که رازهای سلامتی و طول عمر در سالم ترین افرادی که معمولا تا 100سالگی عمر می کنند، چیست؟

راز طول عمر چیست,راز طول عمر در چیست,راز طول عمر,راز طول عمر انسان,راز طول عمر آخوند,راز طول عمر امام زمان,راز طول عمر جنتی,راز طول عمر کلاغ,راز طول عمر ژاپنیها,راز طول عمر چینیها,راز طول عمر زیاد,راز

آمارها نشان می دهد که این افراد معمولا با خطر ابتلا به امراض قلبی مواجه نمی شوند. همچنین در این افراد احتمال ابتلا به سرطان های سینه و پروستات 80درصد و احتمال بروز سرطان های روده با تخمدان نیز 50 درصد کمتر از دیگر مردم است اما راز پنهان این مصونیت چیست؟
به گزارش پایگاه اینترنتی کامن سنس، احتمالا شما هم برخی از این اسرار را می دانید اما در این مقاله به مهم ترین آنها اشاره شده تا با یادآوری آنها، انگیزه بیشتری برای بکار بستن این اسرار در زندگی خود، پیدا کنید و در نهایت از سلامتی کامل جسمی و روانی لذت ببرید. این اسرار عبارتند از:
1-مثبت اندیشی: سالم ترین افراد این باور قدیمی را حفظ کرده اند که همه کارها و امور در این دنیا به بهترین شکل ممکن پیش می روند و همه چیز در این عالم در سرجای خود قرار دارد. بنابراین با این نگرش مثبت، دیگر نیازی به نگران بودن نیست. این راز «شماره یک» در سلامتی است.
2-برقراری روابط اجتماعی سالم؛ این افراد اغلب با دوستان و خانواده های خود کنار هم جمع می شوند و به سرگرمی، شوخی و گفت وگو می پردازند. آنها در این شرایط از حمایت گروهی بهره مند می شوند و از اجتماعی بودن لذت می برند. بسیاری از مطالعات نشان داده است که روابط اجتماعی خوب، خنده زیاد و یک زندگی گروهی فعال و سالم، افراد را سالم تر کرده و عمر آنها را بیشتر می کند.
3-یک رژیم غذایی سالم؛ این مورد قطعا یک راز نیست بلکه یک توصیه همیشگی است که با وجود اهمیت زیاد، اغلب ما از آن غفلت می کنیم. سالم ترین افراد هر روز یک رژیم غذایی سالم، ساده و سبک را دنبال می کنند. آنها عمدتا میوه و سبزی می خورند که سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند و همچنین ماهی می خورند که یک مقالات پزشکی و بهداشتی - غنی از اسیدهای چرب امگا-3 محسوب می شود. به علاوه رژیم غذایی این افراد حاوی کالری پایین است. رژیم غذایی کم کالری نقش مهمی در حفظ سلامت و افزایش طول عمر دارد.
4-تحرک و فعالیت بدنی دائمی، اشخاص سالم اگرچه به آرامی کار و زندگی می کنند و استرس کمی هم دارند اما با این حال تحرک بدنی زیادی دارند. البته این تحرک شامل ورزش سنگین نمی شود بلکه عبارت از پیاده روی، باغ داری و یا هنرهای رزمی سنتی است.
5-سیگار را فراموش کنید. افرادی که با وجود سن بالا در بهترین وضعیت سلامتی هستند در طول عمر خود به سراغ هیچ نوع دخانیات یا نوشابه های الکلی نرفته اند.



تاريخ : یک شنبه 3 اسفند 1393برچسب:سلامتی،طول عمر،رازطول عمر, | 15:3 | نویسنده : اعضای فعال کانون |

توصیه هایی برای نشاط صبحگاهی؛

جدا شدن از رختخواب و آمادگی برای شروع کار و فعالیت روزانه گاهی اوقات بخصوص در روزهای سرد چندان تصمیم ساده ای نیست. گرچه این مسأله برای برخی افراد به حالتی مزمن تبدیل شده است، اما می توان با گنجاندن یک سری عادات درست در برنامه روزمره، سرحال تر بود و با انرژی بیشتری صبح را آغاز کرد.

 

1- خوب بخوابید تا صبحها سرحال بیدار شوید

برای اینکه صبحها بتوان به راحتی بیدار شد، لازم است تا شب را در کمال آرامش و به اندازه کافی خوابید. به نظر می رسد هشت ساعت خواب شبانه برای هر فرد بزرگسال لازم است، اما این مقدار در افراد مختلف متغیر خواهد بود. هر فردی باید نیاز بدن به خواب را تشخیص دهد و زمان کافی برای آن در نظر بگیرد. همچنین زمانی که پلکها سنگین شد، باید به رختخواب رفت و بی جهت خود را بیدار نگه نداشت. از طرفی بهتر است شام سه ساعت قبل از خواب میل شود. اگر برای صبح برنامه مهمی در نظر دارید، توصیه می شود آن را روی کاغذ بنویسید تا ذهن در آرامش استراحت کند.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 26 بهمن 1393برچسب:نشاط،صبحگاهی،سلامتی, | 22:43 | نویسنده : اعضای فعال کانون |
 
سنگ کلیه ومهمترین عوامل موثر در بروزآن:
 

دکتر محمدرضا دادفر افزود: وراثت در مقایسه با موارد ذکر شده نقش کمرنگ تری در ابتلا به سنگ کلیه ایفاء می کند و در واقع ذات برخی بیماری ها سنگ سازی است و فرد ممکن است به صورت مادرزادی مبتلا به این بیماری ها باشد و از این رو به سنگ کلیه دچار می شود.

وی در همین خصوص ادامه داد: البته حدود 90 درصد از افراد به بیماری های مادرزادی که به سنگ کلیه منجر می شود، مبتلا نیستند و در واقع علت عمده ابتلا به سنگ کلیه سبک زندگی و رژیمهای غذایی است.دکتر دادفر افزود: به عنوان مثال هموطنانی که در جنوب کشور زندگی می کنند، در رژیم های غذایی خود از نمک زیادی استفاده می کنند و چنین روندی نه تنها خطر ابتلا به سنگ کلیه را بسیار افزایش می دهد، بلکه در بروز بیماری های قلبی عروقی و فشار خون نیز بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: چنانچه روش و سبک زندگی افراد جامعه اصلاح شود، احتمال ابتلا به بسیاری بیماری ها از جمله سنگ کلیه کاهش می یابد.رئیس بخش ارولوژی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) در خصوص تاریخچه درمان سنگ کلیه گفت: ابتلا به سنگ کلیه از پیش از تاریخ وجود داشته است و همواره انسانها به این عارضه دچار شده اند و در طول تاریخ پزشکان زیادی سعی در درمان این بیماری داشته اند.

وی افزود: در حال حاضر درمان سنگ کلیه با پیشرفتهای بسیاری همراه شده است و با ساخت دستگاه های سنگ شکن می توان گفت، انقلابی در درمان سنگ کلیه شکل گرفته است و بیش از 90 درصد موارد ابتلا به سنگ کلیه از این طریق درمان
 می شوند.دکتر دادفر با اشاره به درمان سنگ کلیه با دستگاه سنگ شکن گفت: طریقه درمان سنگ کلیه با دستگاه سنگ شکن بدین شکل است که مقداری امواج ضربه ای در بیرون از بدن بوسیله یک ژنراتور تولید می شود که این امواج از طریق یک ستون آب به کلیه منتقل شده و بدون اینکه نیاز به بیهوشی بیمار وجود داشته باشد، سنگ مورد نظر خرد و به تکه های ریز تبدیل شده و با جریان ادرار دفع می شود.

وی در پایان گفت: هزینه پایین، درمان سریع، درد کمتر و کاهش عوارض از مزیتهای درمان سنگ کلیه با دستگاه سنگ شکن در مقایسه با جراحی است.(منبع :روزنامه قدس25/ 11/ 93)

 



تاريخ : شنبه 25 بهمن 1393برچسب:طب،زندگی سالم،ک, | 13:40 | نویسنده : اعضای فعال کانون |

راهكارهایی براي حفظ سلامتي در زمستان:  سيستم ايمني بدن ضامن دفاع اندامها در برابر عفونتهاست. از همين رو بهترين روش براي حفظ سلامتي و نشاط در زمستان؛ فصل شيوع بيماري هاي مختلف، تقویت سيستم ايمني بدن است. رعايت چند توصيه ساده و كاربردي در زندگي روزمره مي‌تواند سلامتي را در فصل سرما تضمين كند.

توصيه هايي براي تقويت سيستم ايمني 1- به بشقاب غذا توجه داشته ....



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 22 دی 1393برچسب:طب ,طب سنتی,راهکارهایی برای حفظ سلامتی در زمستان, | 22:11 | نویسنده : اعضای فعال کانون |
صفحه قبل 1 صفحه بعد